Udostępnij
Share

Superbohaterowie Rybnika

logo-superbohater-rybnika_poziom
Kampania społeczna Superbohaterowie Rybnika ma na celu zmianę wizerunku osób niepełnosprawnych, prezentowanych jako niezaradnych i wymagających szczególnej pomocy. Kampania będzie walczyć ze sposobem myślenia, że osoby z niepełnosprawnością są mniej efektywne w pracy lub bezrobotne i muszą być utrzymywane przez instytucje pomocowe. Kampania będzie skierowana do dwóch środowisk – osób niepełnosprawnych oraz mieszkańców Miasta. Kampania rozpocznie się od „rekrutacji” Superbohaterów – aktywnych zawodowo, społecznie, artystycznie czy sportowo osób z niepełnosprawnościami, których można spotkać na co dzień w Rybniku. Zostaną przeprowadzone z nimi wywiady przybliżające ich sylwetki, powstaną profile na stronie internetowej, jednocześnie zostaną nakręcone spoty edukacyjno-informacyjne – filmy pomagające obalać rozpowszenione mity i stereotypy dotyczące osób niepełnosprawnych. Jedną z naszych inspiracji była ogólnopolska kampania „Czy naprawdę jesteśmy inni?”. W spocie radiowym, przygotowanym przez Studio Zet, wystąpił aktor Michał Żebrowski. Po kolei przytaczał nazwiska znanych osób, takich jak: Ludwig van Beethoven, Ray Charles, Franklin Delano Roosevelt czy Stevie Wonder, a następnie pytał słuchaczy, czy wiedzą, że były lub są to osoby z niepełnosprawnością. To pytanie miało uzmysłowić odbiorcom, że można być kimś wielkim lub robić wielkie rzeczy bez względu na to, czy jest się osobą z niepełnosprawnością, czy też pełnosprawną.

header poznaj pierwszego superbohatera:

zdjęcie Mariusz Urbanek

fot. Dominik Gajda (C)

Udostępnij
Share
Share